Skoči na glavno vsebino

Zadnje skupno srečanje v projektu z naslovom Šola kot odskočna deska za tvojo kariero (School as a Launch Pad of Your Career), bi morali lani spomladi izvesti v mestu Tarsus v Turčiji. Zaradi okoliščin, povezanih s pandemijo Covid-19, pa tja, žal, nismo mogli odpotovati. Ker po skoraj letu dni ni bilo videti, da se bo situacija izboljšala, smo izrabili možnosti, ki nam jih ponuja informacijska tehnologija, in se z našimi partnerji dogovorili, da se prvi teden februarja 2021 srečamo v Turčiji virtualno.

Na začetku virtualnega srečanja nas je najprej nagovoril ravnatelj partnerske srednje šole Şehit Yurdakul Alcan Ortaokulu, ki je bila uradni gostitelj tega virtualnega srečanja, in nam zaželel dobrodošlico in uspešno srečanje. Turški učenci so nam nato predstavili svojo šolo in nas »popeljali« po mestu Tarsus ter nam pokazali in opisali njegove naravne in kulturne znamenitosti, na koncu pa so s pomočjo kviza, pripravljenega v aplikaciji Kahoot, še preverili, kako pozorno smo spremljali njihove predstavitve.

Sledile so predstavitve tehnik upravljanja s časom, ki smo jih dijaki predhodno pripravili v svojih državah. Začeli so portugalski učenci s predstavitvijo tehnike “Pojej žabo”, nato so estonski dijaki predstavili “Pareto analizo«, učenci iz Turčije pa tehniko “Pomodoro”. Na koncu smo slovenski dijaki predstavili še tehniko “Eisenhower”. Vsaka izmed predstavljenih tehnik je zelo koristna za upravljanje našega časa, tako v poslovnem kot osebnem življenju.

Prvi dan virtualne mobilnosti smo zaključili s predavanjem  turškega strokovnjaka dr. Remzija Burçina Cetina o upravljanju s časom in njegovem pomenu za zmanjšanje stresa in za uspešno življenje ter kariero.

Drugi dan srečanja smo najprej spoznali Tuğbo Yilmaz, učiteljico angleščine, ki je svoj hobi, peko slaščic, spremenila v uspešen posel. Z nami je delila svojo osebno zgodbo in svojo strast do ustvarjanja tort na krilih svoje ustvarjalnosti. Nato smo spoznali še eno turško umetnico iz sveta peciva, Tubo Geckil, ki zna ustvariti torte, ki se na videz ne razlikujejo od predmetov, ki jih uporabljamo v vsakodnevnem življenju.

Sledile so predstavitve raziskovalnih del dijakov o posebnostih maternih jezikov. Dijaki, udeleženci iz vsake države, smo predstavili posebnosti svojega jezika, nato pa ostale udeležence poskušali naučiti še nekaj besed in izrazov, kar je bilo zelo zanimivo poslušati.

V nadaljevanju smo se dijaki iz različnih držav pomešali med seboj in ustvarili  štiri diskusijske skupine, znotraj katerih smo razpravljali o svojem učenju in rasti skozi projekt in si izmenjali izkušnje. Ob tem pa tudi razvijali ustno izražanje v angleščini.

Za zaključek drugega delovnega dne smo si ogledali likovna dela, ki so jih prav za to srečanje ustvarili turški učenci. Nato pa so nam naši gostitelji zavrteli še dokumentarni film o bogati turški kulturni dediščini.

Bil je zelo produktiven in bogat dan. Teşekkürler türk arkadaşlar! Obrigado! Aitäh! Hvala!

Tretji dan srečanja smo dijaki predstavili svoje delo na področju spremljanja zaposlitev in pogovore, ki smo jih opravili s strokovnjaki z različnih področij. Najprej so estonski dijaki predstavili delo učitelja. Nato je učenka iz Turčije opravila razgovor s strokovnjakom na področju pomorskega prometa, dijakinji iz Portugalske pa sta predstavili voznika turističnega avtobusa. Za konec sta slovenski dijakinji predstavili svojo izkušnjo spremljanja dnevnega dela prevajalca in tožilca.

Po kratkem kulturnem vložku, predstavitvi zgodovine kave in nasvetih, kako pripraviti pravo turško kavo, smo začeli pogovore v živo s štirimi turškimi strokovnjaki: z dr. Hasanom Kadirjem Yilmaztekinom, sodnikom v Ankari, dr. Emrahom Bakijem Ulaşem, oblikovalcem svetlobnih projektov v Sydneyu v Avstraliji, Barişom Semizom, pomorskim inženirjem in kapitanom jahte v Istanbulu, in Hüseyinom Gürelom, vodjo izobraževalnih projektov in prostovoljcem pri nevladni organizaciji v Mersinu.

Vsi sodelujoči učenci smo strokovnjakom postavljali številna vprašanja, da bi bolje razumeli njihovo usposabljanje in poklicno pot ter spoznali njihovo delo in delovne pogoje. Nato smo se sestali v štirih delovnih skupinah, povzeli informacije, pridobljene v teh intervjujih, in si izmenjali mnenja o teh poklicih.

V kratkem kulturnem premoru smo si nato ogledali tradicionalne turške plese, kar je bil zelo živahen virtualni trenutek, in verjamemo, da smo mnogi morali v ritmu glasbe »tapkati« po nogah!

Tretji in zadnji del srečanja je bil namenjen razmisleku učencev in učiteljev o razvoju in zaključku tega projekta, ki se je začel leta 2018. V ta namen smo učenci v aplikaciji Padlet izrazili svoja mnenja ter delili spomine in fotografije.

Dan smo zaključili z ogledom videoposnetkov, ki jih je ustvarila vsaka partnerska šola. V njih smo učenci delili svoje izkušnje v okviru projekta in se zahvalili za ustvarjene priložnosti in prijateljstva.

Zadnji dan srečanja je bil namenjen predvsem učiteljem, ki so pripravljali poročilo o tej virtualni mobilnosti v Turčijo in končno poročilo o projektu.

Hvala našim estonskim, portugalskim in turškim prijateljem! Hvala vsem, ki so nam pomagali pri izvedbi tega projekta!

Zadnje skupno srečanje v projektu z naslovom Šola kot odskočna deska za tvojo kariero (School as a Launch Pad of Your Career), bi morali lani spomladi izvesti v mestu Tarsus v Turčiji. Zaradi okoliščin, povezanih s pandemijo Covid-19, pa tja, žal, nismo mogli odpotovati. Ker po skoraj letu dni ni bilo videti, da se bo situacija izboljšala, smo izrabili možnosti, ki nam jih ponuja informacijska tehnologija, in se z našimi partnerji dogovorili, da se prvi teden februarja 2021 srečamo v Turčiji virtualno.

Na začetku virtualnega srečanja nas je najprej nagovoril ravnatelj partnerske srednje šole Şehit Yurdakul Alcan Ortaokulu, ki je bila uradni gostitelj tega virtualnega srečanja, in nam zaželel dobrodošlico in uspešno srečanje. Turški učenci so nam nato predstavili svojo šolo in nas »popeljali« po mestu Tarsus ter nam pokazali in opisali njegove naravne in kulturne znamenitosti, na koncu pa so s pomočjo kviza, pripravljenega v aplikaciji Kahoot, še preverili, kako pozorno smo spremljali njihove predstavitve.

Sledile so predstavitve tehnik upravljanja s časom, ki smo jih dijaki predhodno pripravili v svojih državah. Začeli so portugalski učenci s predstavitvijo tehnike “Pojej žabo”, nato so estonski dijaki predstavili “Pareto analizo«, učenci iz Turčije pa tehniko “Pomodoro”. Na koncu smo slovenski dijaki predstavili še tehniko “Eisenhower”. Vsaka izmed predstavljenih tehnik je zelo koristna za upravljanje našega časa, tako v poslovnem kot osebnem življenju.

Prvi dan virtualne mobilnosti smo zaključili s predavanjem  turškega strokovnjaka dr. Remzija Burçina Cetina o upravljanju s časom in njegovem pomenu za zmanjšanje stresa in za uspešno življenje ter kariero.

Drugi dan srečanja smo najprej spoznali Tuğbo Yilmaz, učiteljico angleščine, ki je svoj hobi, peko slaščic, spremenila v uspešen posel. Z nami je delila svojo osebno zgodbo in svojo strast do ustvarjanja tort na krilih svoje ustvarjalnosti. Nato smo spoznali še eno turško umetnico iz sveta peciva, Tubo Geckil, ki zna ustvariti torte, ki se na videz ne razlikujejo od predmetov, ki jih uporabljamo v vsakodnevnem življenju.

Sledile so predstavitve raziskovalnih del dijakov o posebnostih maternih jezikov. Dijaki, udeleženci iz vsake države, smo predstavili posebnosti svojega jezika, nato pa ostale udeležence poskušali naučiti še nekaj besed in izrazov, kar je bilo zelo zanimivo poslušati.

V nadaljevanju smo se dijaki iz različnih držav pomešali med seboj in ustvarili  štiri diskusijske skupine, znotraj katerih smo razpravljali o svojem učenju in rasti skozi projekt in si izmenjali izkušnje. Ob tem pa tudi razvijali ustno izražanje v angleščini.

Za zaključek drugega delovnega dne smo si ogledali likovna dela, ki so jih prav za to srečanje ustvarili turški učenci. Nato pa so nam naši gostitelji zavrteli še dokumentarni film o bogati turški kulturni dediščini.

Bil je zelo produktiven in bogat dan. Teşekkürler türk arkadaşlar! Obrigado! Aitäh! Hvala!

Tretji dan srečanja smo dijaki predstavili svoje delo na področju spremljanja zaposlitev in pogovore, ki smo jih opravili s strokovnjaki z različnih področij. Najprej so estonski dijaki predstavili delo učitelja. Nato je učenka iz Turčije opravila razgovor s strokovnjakom na področju pomorskega prometa, dijakinji iz Portugalske pa sta predstavili voznika turističnega avtobusa. Za konec sta slovenski dijakinji predstavili svojo izkušnjo spremljanja dnevnega dela prevajalca in tožilca.

Po kratkem kulturnem vložku, predstavitvi zgodovine kave in nasvetih, kako pripraviti pravo turško kavo, smo začeli pogovore v živo s štirimi turškimi strokovnjaki: z dr. Hasanom Kadirjem Yilmaztekinom, sodnikom v Ankari, dr. Emrahom Bakijem Ulaşem, oblikovalcem svetlobnih projektov v Sydneyu v Avstraliji, Barişom Semizom, pomorskim inženirjem in kapitanom jahte v Istanbulu, in Hüseyinom Gürelom, vodjo izobraževalnih projektov in prostovoljcem pri nevladni organizaciji v Mersinu.

Vsi sodelujoči učenci smo strokovnjakom postavljali številna vprašanja, da bi bolje razumeli njihovo usposabljanje in poklicno pot ter spoznali njihovo delo in delovne pogoje. Nato smo se sestali v štirih delovnih skupinah, povzeli informacije, pridobljene v teh intervjujih, in si izmenjali mnenja o teh poklicih.

V kratkem kulturnem premoru smo si nato ogledali tradicionalne turške plese, kar je bil zelo živahen virtualni trenutek, in verjamemo, da smo mnogi morali v ritmu glasbe »tapkati« po nogah!

Tretji in zadnji del srečanja je bil namenjen razmisleku učencev in učiteljev o razvoju in zaključku tega projekta, ki se je začel leta 2018. V ta namen smo učenci v aplikaciji Padlet izrazili svoja mnenja ter delili spomine in fotografije.

Dan smo zaključili z ogledom videoposnetkov, ki jih je ustvarila vsaka partnerska šola. V njih smo učenci delili svoje izkušnje v okviru projekta in se zahvalili za ustvarjene priložnosti in prijateljstva.

Zadnji dan srečanja je bil namenjen predvsem učiteljem, ki so pripravljali poročilo o tej virtualni mobilnosti v Turčijo in končno poročilo o projektu.

Hvala našim estonskim, portugalskim in turškim prijateljem! Hvala vsem, ki so nam pomagali pri izvedbi tega projekta!

Ekipa Erasmus+ na Gimnaziji Brežice

Dostopnost