V soboto, 8. 1. 2022, sva se profesorici Mateja Raušl in Nika Ogorevc skupaj s štirimi dijakinjami iz 3. letnika Pio Brečko, Heleno Jović, Niko Pavlič in Valentino Žveglič odpravile na pot proti letališču Franja Tuđmana v Zagrebu, kjer nas je letalo odpeljalo do turškega velemesta Istanbula. Dekleta so bila za 3. mednarodno srečanje pri projektu izbrana zaradi esejev, ki so jih pri pouku sociologije ustvarila v sklopu projekta društva Eksena ob Mednarodnem dnevu strpnosti 16. novembra, ki sva jih profesorici Renata Gavranič in Nika Ogorevc izbrali kot najboljše.

V Istanbulu, kamor smo prispele že okoli 13. ure, smo si ogledale Grand Bazaar in okušale turške slaščice oz. turkish delight v sto in eni obliki, iz okusnih oreščkov, suhega sadja in medu, slastne čaje z nam manj znanimi okusi, kot je granatno jabolko, evkaliptus ipd. Prav tako pa so nam v očeh odsevali orientalski vzorci preprog, svile in znamenitih turških tulipanov, natisnjenih na ogledalcih ali zapestnicah po izredno ugodni ceni.

V nedeljo, 9. 1. 2022, smo si ogledale največje znamenitosti Istanbula: Hagio Sofijo, mošejo Sultana Ahmeda, hipodrom z dvema obeliskoma ter palačo Topkapi, nekdanjo Sultanovo rezidenco.  Popoldne smo letele do mesta Adana na jugu Turčije, kjer so nas potrpežljivo pričakovali sedaj že vsem dobro znani gostitelji partnerske šole Tarsus Borsa İstanbul Şehit Umut Sami Şensoy Anadolu Lisesi. Skupaj z Estonkami smo se odpravili do končnega cilja, zgodovinsko izredno pomembnega in znamenitega mesta Tarsus, oddaljenega eno uro od letališča.

Mesto Tarsus je upravno središče vzhodnega dela regije Mersin in se nahaja le 20 km severno od sredozemske obale z zgodovino, ki sega kar 6000 v preteklost. Tam so bivale ali se skozenj sprehodile številne znamenite osebnosti, kot sta bila Mark Avrelij in Kleopatra, po apostolskih delih pa naj bi se v tem mestu rodil in bival celo apostol Pavel, čigar vodnjak smo si prav tako ogledali.

Program, ki so nam ga turški partnerji pripravili, je bil tako bogat, da bi lahko o njem napisali knjižico, zato v nadaljevanju naštejem le najpomembnejša mesta in destinacije: Mersin (mošeja, sprehod ob obali, kjer smo si ogledali letalo in ladjo iz časa vojne med Grčijo in Turčijo, grad Maiden, Erdemli, jamo Astim, Cennet – cehennem), Silifke (Tasucu – Kum mahallesi, marino, Pompeipolis), v Tarsusu  smo videli Kleopatrina vrata, Bedesten, vodnjak sv. Pavla, stare tipične hiše Tarsusa, Kubatpasa Medresesi, Ulu Cami ter muzej. Učitelje je gostil direktor direktorata za šolstvo.  

Dijakinje so bivale pri družinah, ki so jih epidemiološkim razmeram navkljub izredno toplo sprejele in jih vzele za svoje, izredno gostoljubnost so izkazali tudi turški profesorji, ki so skrbeli za izvedbo projekta, aktivnosti na temo kritičnega razmišljanja (razmišljanje s pomočjo Šestih klobukov ali pa reševanje problema ˝S postajami˝ in aktivnega državljanstva z izvedbo kvalitetnega vodenja po zgoraj navedenih znamenitostih, ki so ga popestrili tudi z okušanjem turškega čaja in kave kar med potjo ter z degustacijami turških tradicionalnih jedi ter večerom turških tradicionalnih plesov.

Bogata izkušnja, vredna vsakega stresa ob odpravljanju v neznano pred odhodom v skorajda izrednih razmerah, ki je kljub številnim razlikam, ki so jih dijakinje odkrivale pri bivanju pri družinah, pokazala tudi na to, da imamo vseeno marsikaj  skupnega. In iz tistega, kar nas povezuje, je vredno izhajati.

Erasmus+ projekti omogočijo dijakom, da spoznajo nov svet, da pridobijo nova znanja in izkušnje, spoznajo nove prijatelje, predvsem pa se seznanijo z drugo kulturo.

Naslednja mobilnost se že načrtuje v aprilu, in sicer na Portugalsko, tako da se vidimo kmalu!  

Nika Ogorevc in Mateja Raušl, profesorici pri projektu

Dostopnost